Cauta

luni, 6 decembrie 2010

Ce lectii de viata iti poate da pisica ta?

De mai bine de 4ani  de cand am o  pisica (Kitty),
ma intreb zilnic:
oare cum reuseste o pisica sa faca, cat e ziua de lunga,
exact ce vrea ea, respectiv sa
manance, sa doarma, sa se alinte si
sa fie  iubita si rasfatata pentru ceea ce este?

Poate ca oamenii tin pisici in casa din diferite motive,
dar cred ca, in adancul sufletului,
motivul universal cu care toti stapanii de pisici
ar fi de acord este lectia uriasa,
pe care o primim in fiecare zi de la aceste animale:
felul in care  privesc ele  viata, in fiecare secunda.
Atitudine ,pe care  noi am uitat-o.
Oare oamenii de ce nu reusesc sa se bucure de  viata la fel?
 Oare de ce sa nu facem cat e ziua de lunga ceea ce vrem
 si sa credem ca meritam sa fim iubiti pentru ceea ce suntem
si, mai ales,sa ne iubim pe noi insine
pentru ceea ce suntem?
Oare de ce nu suntem mai blanzi cu noi insine?
Si oare de ce, si atunci cand ne odihnim 
ne facem mustrari de constiinta,
ca si cum nu am merita asta? 
Si atunci cand ne permitem sa dormim la pranz
ne gandim ca poate n-am muncit destul 
si nu castigam destui bani ca sa ne permitem asta?
Si de ce cand punem capul pe perna seara ,
nu ne dam dreptul sa ne odihnim,
in adevaratul sens al cuvantului?
Si in timpul zilei, consideram ca n-am facut nimic important
daca n-am raspuns la o mie de  e- mail-uri,
o suta de telefoane si n-am avut cel putin zece intalniri,
intre care am alergat de ne-a ajuns
tensiunea la cel putin 20 cu 10,
pentru ca asta este tensiunea unui om de succes?
Oare o atitudine de acceptare inteleapta 
nu ne-ar ajuta sa facem loc pentru
mai multa iubire si abundenta in viata noastra? 
Poate ca ne-ar ajuta sa stergem din ADN-ul nostru
 convingerea
 conform careia trebuie mai intai sa ne "automutilam"
 psihic si emotional ca sa meritam sa fim fericiti
 si sa traim o viata in liniste;
 sau convingerea conform careia nu poti fii fericit
 daca nu ai suferit inainte.
 Sau aceea ca trebuie sa te zbati , sa realizezi ceva maret in viata.
 Sau aceea ca trebuie sa fii mai bun decat altii,
 Ca trebuie sa fii profesionist, la curent cu noutatile,
 prompt si sa tii pasul in activitatea ta,  sa fii tot timpul "in priza"
sa reusesti sa razbati.
Pisica ,intotdeauna, traieste in prezent,si o face
deplin, cu toata fiinta ei.Ti-ai putea cumva imagina
o pisica ingrijorandu-se de lista cu ce mai are de facut?
Tu cat timp din zi il traiesti in intregime in "prezent"?
Apoi, pisica ia foarte in serios somnul
De fapt, ea este experta in relaxare;
cand e obosita, isi cauta un loc confortabil
si adoarme., pur si simplu.
fara a se lasa perturbata de ceva.
Pisica iti arata cum sa-i inveti pe altii sa te trateze.
Intotdeauna pisica traieste dupa propriile reguli.
Daca de exemplu nu-i place o persoana, 
alege pur si simplu s-o ignore.
Noi de obicei ,traim dupa regulile impuse de altii ,
despre  cum ar trebui sa actionam sau sa ne comportam
Asa ajungem sa devenim 
persoane care adeseori spun "da"
cand de fapt ar vrea sa spuna "nu"
Pisicilor ,chiar si celor adulte ,le place teribil sa se joace
cu tot ce misca; se distreaza in adevaratul sens al cuvantului.
Cata bucurie si distractie permiti tu sa intre in viata ta?
Am mai observat o calitate instinctiva  la pisica mea 
:rabdarea cu care pandeste o vrabie ,un fluture.
.
Rabdarea, persistenta  sunt calitati 
obisnuite ale oamenilor de succes.
Unele lucruri nu se obtin usor , necesita consum de energie,
perseverenta, dar merita. 
Pisica te mai poate invata sa mananci cand iti e foame,
si nu dupa ceas.
Cand esti  bucuros sau multumit,
arata aprecierea ta celorlalti (pisica mea face asta torcand).
Invata de la pisica sa faci streching, sa te intinzi,cat mai des.
Pe  masura ce imbatranesti,,acesta 
este unul din cele mai benefice lucruri 
pentru a pastra mobilitatea articulatiilor tale.
Cere,intotdeauna,cand vrei ceva.Daca insisti si esti rabdator,
mai mult ca sigur vei obtine ce vrei.
Nu stiu de voi, dar eu cand mai uit la pisica mea,
mi se sterg din cap si din ADN toate lozincile motivationale
cu care mi-am pierdut ani , si ani din viata.
Si mi se umplu ochii de lacrimi de recunostinta,
pentru ca ea ma invata ce inseamna viata:
sa-ti permiti sa fii asa cum esti in fiecare moment,
sa-ti permiti sa fii iubit pentru ceea ce esti,
si sa nu faci nimic mai mult decat sa fii.
In adevaratul sens al cuvantului.
Restul are grjia de sine insusi


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu