Cauta

sâmbătă, 30 iulie 2011

Rasputin – diavolul încarnat


Un film documentar marca History Channel
care investighează latura întunecată a lui Grigori Rasputin,
călugărul care a avut o influenţă bizară
asupra familiei regale a Romanovilor,
în special asupra ţarului Nicolae al II-lea,
a soţiei sale, Alexandra, şi asupra fiului lor, Alexei.
Grigori Rasputin s-a născut în Siberia, pe 10 ianuarie 1869,
iar despre el s-a spus că a avut o contribuţie
în discreditarea guvernului ţarist,
ducând la prăbuşirea sângeroasă a dinastiei Romanovilor.
Rasputin este privit acum de unii ca un mistic, un vizionar,
iar de alţii ca un şarlatan religios.
Despre copilăria sa nu se cunosc multe,
iar miturile din jurul său susţin ca Rasputin
avea puteri supranaturale când era copil.
La 18 ani, a petrecut trei luni în Mănăstirea Verkhoturye,
iar experienţa de aici, combinată cu o presupusă viziune a Fecioarei Maria,
l-a dus pe făgaşul unei vieţi mistice.
Se pare că în această perioadă a intrat în contact
cu o sectă creştină interzisă, despre care se spunea că
practică ritualuri combinate cu extaz religios şi sexual.
Rasputin a luat contact cu familia ţarului în 1905,
când se spune că l-a vindecat pe Alexei de hemofilie,
ceea ce l-a apropiat extrem de mult de ţarina Alexandra.
De atunci încolo, Rasputin a dobândit o influenţă puternică,
atât personală, cât şi politică, asupra familiei regale,
care îl considera un sfânt, trimisul lui Dumnezeu.
Rasputin a devenit în curând o figură controversată,
implicându-se în viaţa politică şi a fost acuzat de multe ori
că ducea o viaţă sexuală deviantă
sau că influenţa negativ familia regală.
Dar ce putere se ascundea în spatele acestei influenţe?
Acest film documentar încearcă să elucideze 
latura ascunsă a lui Rasputin,un mister 
care persistă până în zilele noastre.
Cu mai multe săptămâni înainte de a fi asasinat,
Rasputin a scris următoarele:
“Scriu şi las în urma mea această scrisoare la Sankt Peterburg.
Simt că voi părăsi această viaţă înainte de 1 ianuarie.
Vreau să fac cunoscut poporului rus, Papei, Rusiei Mamei 
şi copiilor mei, pământului rusesc, ce trebuie să înţeleagă.
Dacă voi fi ucis de asasini de rând, şi în mod special 
de fraţii mei ţaranii ruşi,tu, ţarul Rusiei,
nu trebuie să te temi de nimic pentru copii tăi,
ei vor domni sute de ani în Rusia.
Dar dacă voi fi omorât de  nobili şi dacă ei îmi vor vărsa sângele,
mâinile lor vor rămâne mânjite cu sângele meu, pentru 25 de ani
şi ei nu-şi vor spăla mâinile de sângele meu.
Ei vor părăsi Rusia. Fraţii îşi vor ucide fraţii, şi se vor ucide şi se vor uri
şi pentru 25 de ani nu vor fi nobili în ţară.
Ţar al pământului Rusiei, dacă vei auzi sunetul clopotului
care îţi va spune că Grigori a fost ucis, trebuie să ştii asta:
dacă rudele tale mi-au provocat moartea,
atunci nimeni din familia ta, adică nici unul dintre copii tăi
sau dintre rudele tale nu vor mai rămâne în viaţa pentru mai mult de doi ani.
Vor fi ucişi de poporul rus.
Eu mă duc şi simt nevoia să spun ţarului Rusiei
cum trebuie să trăiască dacă eu am dispărut.
Trebuie să gândeşti şi să acţionezi cu prudenţă.
Gândeşte-te la siguranţa ta şi spune rudelor tale
că am plătit pentru ele cu sângele meu.
Voi fi ucis. Nu mai sunt printre cei vii.
Roagă-te, roaga-te, fii puternic,
gândeşte-te la familia ta binecuvântată. -Grigori”
De ce a scris această scrisoare profetică,  este un mister.
S-a speculat că Rasputin a avut o viziune spirituală
a evenimentului care avea să vină.
Se crede şi că Rasputin ştia că  cineva dorea să-l omoare
în momentul în care a scris scrisoarea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu