Cauta

duminică, 21 octombrie 2012

Copiii sunt buni,

chiar daca gresesc

de Simona Hupov

Astazi am sa va spun o poveste adevarata.
S-a intamplat mai ieri, e inca vie in 
mintea mea si povestea ar trebui sa fie
a oricarui parinte, a oricarui dascal,
a oricarui om care vrea sa devina mai bun.
A fost odata… Nu, se intampla chiar azi!...
un grup de copii care stau impreuna cel 
putin 6 ore pe zi.Sunt baieti si fete cu
personalitati diferite,copii extraordinari,
copii nemaipomeniti care de cele mai 
multe ori nu sunt apreciati la adevarata
lor valoare.
Poti sa inveti sa fi un om mai bun de la ei.
Poti sa inveti sa fi copil din nou.
De-a lungul timpului,lucrand cu acesti copii,
de peste un an, am auzit vrute si nevrute 
despre ei de la parinti… mai mult critici.
Am si vazut cateva “lucruri negative” la ei, 
dar am fost convinsa ca sunt trecatoare. 
Si asa a fost!

Copiii sunt buni, chiar daca gresesc.
Copiii sunt cuminti, chiar daca mai fac 
si prostii.
Copiii sunt destepti, chiar daca nu iau
intotdeauna doar note de 10 in carnet.
Depinde de noi, adultii, sa ii vedem asa
cum sunt cu adevarat si sa scoatem la
iveala ce e mai bun din ei.
Eu am decis sa o fac si… s-a facut … 
coada la ganduri bune!
Ganduri bune pentru prietenul meu
La ultima ora de comunicare din aceasta
saptamana mi-am propus sa creez
impreuna cu copiii:
“Panoul gandurilor bune”.
Nu este neaparat o idee originala, 
dar este una extraordinara.
Panoul se numeste:
“Ganduri bune pentru prietenii mei”
In momentul in care au auzit despre
ce este vorba s-au implicat total.

Nu a fost nevoie de explicatii,nu a
fost nevoie de “trasare de sarcini”,
nu a fost nevoie de nimic, doar de
o idee.  Panoul s-a creat aproape 
singur si in cateva momente s-a 
umplut de ganduri bune.

Toate certurile, toate tachinarile,
toate supararile au fost uitate. 
Toti scriau ganduri bune pentru
prietenii lor si fiecare era nerabdator 
sa citeasca mesajele ce ii erau 
adresate.Copiii aveau lacrimi in ochi.
Umblau prin sala cu mainile pline de 
hartiute cu mesaje:
“mi-a spus ca sunt frumoasa”,
“mi-a spus ca scriu frumos”,
“mi-a spus ca sunt cel mai bun prieten”,
"ii place parul meu”,“sunt buna”,
“mi-a spus ca m-am imbracat frumos”,
“sunt darnic”….
aceste cuvinte rasunau din gura copiilor.
Zambetele erau peste tot…
Supararea, rautatea, jignirea, cearta,
bataia nu mai faceau parte din viata lor. 
Era minunat!
Reteta pentru parinti
Parintii ma intrebau: Ce ai facut cu ei?…
Da-ne si noua reteta!
Reteta este simpla si la indemana
oricarui parinte:
Arata-i copilului tau ca e bun.
Transmite-i acest lucru si fa-l sa-l 
transmita mai departe prietenilor.
Fa-l sa gandeasca pozitiv,despre el
si despre ceilalti, sa transmita 
mesaje frumoase si sa aiba curaj
sa primeasca laude si aprecieri.
Stimuleaza lucrurile bune,nu te grabi 
sa le pedespsesti pe cele rele.

Fii un parinte pozitiv, in putinul timp
pe care il petreci cu copilul tau.
Exemplul tau va fi urmat de el ,iar
schimbarile,vor fi extraordinare!
Citate despre prietenie
Read More

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu