Cauta

joi, 3 martie 2011

Batranul intelept


Intr-o zi, un batranel in varsta de 92 de ani,
vadit preocupat de aspectul sau exterior,
 a intrat intr-o casa de batrani.
Sotia sa, in varsta de 81 de ani, murise de curand, 
 asa ca  el, a fost nevoit  sa se mute  la casa de batrani
Dupa catva timp  de  asteptare in holul casei de batrani,
 el a zambit cu blandete 
cand i s-a spus ca incaperea in care urma sa locuiasca
 era pregatita.
In timp ce mergea incetisor catre lift,
 sprijinindu-se in baston, asistenta, 
 a inceput sa-i descrie  cu lux de amanunte
 cum arata camera lui,
 ce mobilier  are,  ce utilitati are , 
 i-a   vorbit  si despre draperia de la geam
 si despre privelistea pe care o putea privi de la fereastra.
Imi place foarte mult –  a raspuns batranul ,
 cu entuziasmul unui baietel de 8 ani,
 care tocmai primise in dar un catelus.
Domnule, dar inca nu ati vazut camera ,i-a spus asistenta.
 Mai asteptati o clipa, aproape am ajuns.
Nu are nicio importanta cum arata camera
 – a raspuns batranul .
Fericirea e o stare pe care am ales-o in mod  anticipat.
Nu de mobilier sau de modul in care este decorata ,
  depinde  daca   imi place sau nu camera,
ci de  modul in care am hotarat eu sa o percep.
Am decis deja in mintea mea
 ca imi place camera in care voi locui aici.
 Este o decizie pe care o iau in fiecare zi,
 cand ma trezesc.
Am posibilitatea de a alege.
 Imi pot petrece ziua in pat,
 enumerand toate problemele
 pe care le am cu anumite parti ale corpului meu,
 care nu mai functioneaza  bine, 
sau ma pot trezi multumindu-i Cerului 
pentru acele parti din mine
 care inca  functioneaza normal.
Fiecare zi este un dar si, 
cata vreme imi pot deschide ochii,
ma voi concentra asupra noii zile 
si asupra tuturor amintirilor fericite
 pe care le-am creat in viata mea.
Batranetea seamana cu un cont bancar.
 La apusul vietii, retragi din contul tau
 ceea ce ai depozitat de-a lungul vietii.
Asadar, sfatul pe care l-as da fiecaruia 
 este sa depoziteze cat mai multa fericire
 in contul bancar al memoriei sale.
Le multumesc tuturor celor care au contribuit
 la umplerea contului meu cu amintiri fericite,
 cont pe care continui sa il umplu si acum.

Aminteste-ti aceste sfaturi simple pentru fericire:

Elibereaza-ti inima de ura.
Elibereaza-ti mintea de griji.
Traieste cu simplitate.
Daruieste mai mult.
Renunta la asteptari.

Trimite, acest mesaj  celor pe care ii iubesti
si prietenilor tai.
..este calea de a darui altora cateva adevaruri simple,
 care raspandesc bunatatea in lume.
 Cine stie, poate rezultatul acestui gest
va fi infaptuirea unui miracol...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu