Cauta

luni, 2 mai 2011

Am invatat multe lucruri - Octavian Paler



Intregul sistem in care traim ne spune ca suntem neputinciosi,slabi.
ca societatea noastra e rea, corupta,inechitabila etc.si asa mai departe.
Adevarul e ca suntem puternici si extraordinari.Dar nu o stim.
Ar trebui sa intelegem cine suntem si incotro mergem.
Nu exista nici un motiv pentru care individul mediu sa nu aiba puteri totale.
Eu,(si ca mine multi  altii) am petrecut cel putin 30 de ani din viata, incercand
sa devin cineva..
A vrut  sa devin buna intr-un anumit domeniu: sa fiu buna la gimnastica,
la scoala, la facultate, la examene si am privit totul din aceasta perspectiva.
Am crezut ca nu sunt suficient de buna asa cum sunt,
dar daca devin foarte buna la ceva.....
Mai tarziu mi-am dat seama  ca am inteles gresit jocul vietii.
Jocul era sa aflu ce eram deja!
In cultura noastra am fost invatati sa remarcam diferentele dintre oameni.
Cand privim o persoana ,observam ca este mai altfel(buna/rea,saraca/bogata,
frumoasa/urata,altruista/egoistaetc.) decat noi, decat ceilalti.
Ne diferentiem astfel semenii ,ii etichetam si ii tratam ca atare.
Astfel ajungem sa ii vedem pe ceilalti doar separati de noi
prin diferentele pe care le-am evidentiat.
O experienta cu totul aparte traim atunci cand suntem  cu o persoana si 
remarcam  asemanarile dintre noi si nu diferentele.
Atunci experimentam  faptul ca esenta ta, e si esenta mea, ca e UNA.
Suntem toti ca unul.
Initial m-am nascut ca fiinta umana si ulterior am fost invatata toata
povestea cu cine sunt,cum trebuie sa fiu, daca sunt buna sau nu,etc.
Toate astea le-am invatat pe parcurs.
Vechile apeluri la sovinism rasial,religios pentru a incuraja
fervoarea nationalista,azi au pierdut teren.
Asistam acum la dezvoltarea unei noi constiinte 
prin care sa vedem Pamantul si toti  locuitorii lui,  ca un singur organism.
Cand puterea dragostei va invinge 
dragostea de putere,atunci in lume va fi pace.
Jimi Hendrix

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu