Cauta

duminică, 18 septembrie 2011

Lectie de Viata

De ce o lectie de viata cand viata in sine este o lectie?.
Pentru ca viata nu inceteaza niciodata sa-si arate suprematia.
Pentru ca atunci cand te  crezi stapan pe viata ta ,
constati ca viata este stapana ta .
Pentru ca...iti dai seama ca viata in sine este un miracol
abia atunci cand esti la un pas de a-i spune adio.
Traind in captivitatea indatoririlor zilnice ,
ratacind pe cararile nestiute ale vietii,
mi-a luat ceva timp sa inteleg
ca adevarata calatorie a vietii ,inseamna nu a cauta taramuri noi,
ci a vedea cu ochi noi.
Am vazut viata cu ochi noi destul de tarziu.
I-am descoperit sensul prin cuvintele pe care mi le-a adresat
o persoana la care am tinut foarte mult
si care peste ceva timp spunea adio vietii.
Cu resemnare, in tacere, fara revolta, cu un zambet bland,
multumind lui Dumnezeu sau vietii in sine, pentru ca a existat.
Sunt bucuroasa pentru ca viata m-a invatat lectia ei tainica.
Si cu toate acestea, cat de dureros este zambetul unei persoane
in sufletul careia s-a prabusit nu un univers,ci o galaxie intreaga.
S-a prabusit o viata... au ramas in schimb
niste cuvinte intiparite in amintire.
Peste care nu este deloc exclus ca la un moment dat
timpul sa depuna uitare.
Acum insa, pentru ca imi aduc aminte cuvintele  ei,
cred ca timpul a incetat sa curga.
“Viata are clipele ei tainice ,pe care le lasi sa treaca
neobservate  pe langa tine.
Nu vreau sa fug de viata si sa nu las niciun semn in urma.
Vreau sa te fac sa apreciezi miracolul care ti-a fost dat
si care o sa-ti fie refuzat la un moment dat.
Stii, faptul ca te afli in fata mea, ca te straduiesti sa zambesti ,
cand niciodata nu ai avut ochii atat de umezi,
faptul ca eu vorbesc si ca tu ma asculti, ma face sa iubesc viata.
Tu sa nu uiti nicicand sa alegi viata.”..
Si asa am si facut. Am optat pentru viata si am invatat sa-i multumesc
pentru fiecare fleac care are puterea de a-mi reda zambetul pe buze.
Am invatat ca viata are niste granite precise
peste care nimeni nu poate trece.
Am invatat ca poti sa nu ai nimic, iar in secunda imediat urmatoare
sa ai mai mult decat poti duce.
Am invatat ca drumurile comode sunt de cele mai multe ori si infundate.
Am invatat ca in cel mai adanc intuneric exista o sclipire de speranta.
Am aflat ca o viata poate crea viata prin mai multe forme:
dand nastere unui pui de om,
alimentand-o cu optimism si mesaje pozitive,
cultivand frumosul in tine insuti , in lucrurile care te inconjoara,
in cei din jur, in tot ceea ce te face sa vibrezi si sa te  bucuri .
Am invatat ca micile intamplari zilnice fac viata spectaculoasa.
Am invatat ca ignorand faptele,
situatia nu se schimba; mai mult,nici nu se rezolva.
Am invatat ca cea mai usoara cale de a te implini ca persoana,
este sa iti urmezi chemarea sufletului.
Am invatat ca dragostea, nu timpul, vindeca toate ranile.
Am invatat ca toti oamenii noi pe care-i intalnesti,
merita sa fie salutati cu un zambet.
Am invatat ca pana nu te indragostesti,nimeni nu-ti pare perfect.
Am invatat ca ocaziile nu sunt niciodata pierdute...
Altcineva le va lua pe cele pe care tu le-ai omis.
Am invatat ca daca nutresti amaraciune in suflet,
Fericirea se ascunde de tine.
Am invatat ca nu poti schimba unele lucruri,
dar poti schimba felul in care le privesti.
Am invatat ca cu cat ai mai putin timp,
cu atat infaptuiesti mai multe.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu