Cauta

vineri, 24 iunie 2011

Parinti Straluciti ,Profesori Fascinanti de Augusto Cury(capitol2)



Sapte deprinderi ale Profesorilor Buni
si ale Profesorilor Fascinanti
6.Profesorii buni corectează comportamente,
profesorii fascinanţi rezolvă conflicte în sala de clasă.
Această deprindere a profesorilor fascinanţi contribuie la
dezvoltarea capacităţii de a depăşi starea de anxietate
de a rezolva crizele interpersonale,
de a fi o persoană sociabilă,de a te proteja emoţional.
Profesorii buni corectează comportamentele agresive ale elevilor.
Profesorii fascinanţi rezolvă conflicte în sala de clasă.
Intre a corecta comportamente şi a rezolva conflicte în
sala de clasă este o distantă mare . 
Rezolvarea conflictelor în sala de clasă 
este o temă nouă în multe ţări. 
În primul rând, trebuie să se cunoască,
manifestarea sindromului de gandire accelerata  SGA.
În al doilea rând, profesorii trebuie să-şi protejeze
emoţia  in faţa intensităţii conflictelor elevilor.
În caz contrar, fricţiunile îi pot afecta profund.
Atunci, şcoala se va transforma într-un loc
imposibil şi profesorii vor număra zilele
pe care le mai au până la pensie.
În al treilea rând,in faţa oricărei crize dintre elevi,
sau dintre elevi şi profesori, 
cel mai bun răspuns este să nu se dea nici un răspuns.
In primele treizeci de secunde în care suntem tensionaţi,
comitem cele mai mari greşeli.
În momente de mare tensiune, fiţi prieten cu tăcerea.
Care este raţiunea de a folosi instrumentul tăcerii?
Emoţia intensă închide capacitatea de a ne accesa memoria,
blocând raţiunea şi capacitatea de a gândi.
Astfel, reacţionăm din instinct,şi nu ne folosim inteligenţa.
In al patrulea rând, nu-i daţi agresorului o lecţie de morală.
Acest procedeu se foloseşte încă din epoca de piatră
şi nu este eficient, nu generează un moment educaţional,
căci emoţia agresorului este tensionată,
iar inteligenţa sa,blocată.
Ce e de făcut?
Incântaţi-vă clasa cu gesturi neaşteptate.
Surprindeţi-vă elevii. 
Procedând astfel, veţi rezolva conflictele în sala de clasă.
Cum?
Faceţi-i să gândească, să privească în interiorul lor,
să se confrunte cu ei înşişi.
Nu e o sarcină uşoară, dar e posibil.
O lovitură blândă, direct în inimă .
O dată, nişte elevi vorbeau în fundul sălii.
Profesoara de limbi străine le-a cerut
să facă linişte, dar ei au continuat.
Ea a atenţionat un elev care vorbea tare.
El a reacţionat agresiv, strigând: 
„Să nu-mi spuneţi dumneavoastră ce să fac!
Eu vă plătesc ca să munciţi!"
Atmosfera a rămas tensionată.
Toţi se aşteptau ca profesoara să ţipe la elev,
sau să-l dea afară din clasă.
In schimb, ea a rămas tăcută,şi-a redus
starea tensionată şi şi-a dat frâu liber imaginaţiei.
Apoi, le-a povestit ceva ce, aparent,
nu avea nici o legătură cu atmosfera de agresivitate.
A povestit despre nişte copii şi adolescenţi evrei,
care fuseseră închişi în lagăre de concentrare naziste
şi-şi pierduseră toate drepturile.
Nu puteau să meargă la şcoală, să doarmă într-un pat confortabil
şi să mănânce o hrană decentă.
Mâncarea era stricată şi dormeau îngrămădiţi claie peste grămadă.
Cel mai rău lucru era că nu-şi puteau îmbrăţişa părinţii.
Lumea se prăbuşea în jurul lor.
Plângeau şi nimeni nu-i mângâia.
Le era foame şi nimeni nu-i imbratisa .
Işi strigau părinţii, dar nimeni nu-i auzea, 
în faţa lor erau doar soldaţi ,caini şi garduri de sârmă ghimpată.
Profesoara le-a vorbit despre ceea ce a fost una 
dintre cele mai mari dintre crimele comise în istorie.
Drepturile umane şi viaţa acelor tineri au fost furate.
Peste un milion de copii şi adolescenţi au murit.
După ce a povestit toate astea, profesoara,
a privit spre clasă şi a spus: „Voi aveţi şcoală,prieteni,
profesori care vă iubesc, dragostea părinţilor, dar
oare preţuiţi toate acestea?"
Profesoara  a rezolvat un conflict în sala de clasă,
făcându-i să se pună în locul celorlalţi şi să se
gândească la importanţa drepturilor oamenilor.
Nu a trebuit să-l admonesteze pe elevul care o jignise.
Ştia că nu folosea la nimic să-i corecteze comportamentul 
şi voia să-l facă să gândească. El tăcea.
S-a dus acasă şi niciodată n-a mai fost acelaşi, 
căci a înţeles că avea multe lucruri frumoase
pe care nu le preţuia.
Invăţaţi să atingeţi cu blândeţe inima celor pe care îi iubiţi.
Trebuie să-i trezim la viaţă pe copiii şi tinerii noştri.
Afecţiunea şi inteligenta vindecă rănile sufletului
şi rescriu paginile închise ale subconstientului.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu